Jan 26, 2015

QILOD.

“Tell me something about you, Describe!”

Wow, soalan tu aku rasa macam exactly in a job interview. Ok, mungkin statement tu kedengaran tak formal tapi it sounds a lot like,

“Please describe yourself in a few words?”

Selalunya, soalan macam ni perlukan otak Jimmy Neutron yang sentiasa merangsang otak untuk berfikir dengan pantas. Well, aku bukan Jimmy Neutron. Aku tak akan jawab soalan ni sebab it’s hard.

“Kenapa Qilod?”

Ok, soalan ni pon same level dengan soalan atas but I’ve already got an answer for this. First, in some sense, semua orang ada nickname. Banyak nickname hari ni yang bunyi pelik. Qilod pon termasuk jugak but I will just take it for granted, though these nicks don’t really sound very much like the original name.

Why is this ?
 Qilod is only a nickname which stick until now. First, memang kekok dengan ‘Qilod’ tapi orang cakap Alah bisa tegal biasa kan, so I’m ok with it.


Ok, aku rasa ni pon dah cukup. Please don’t ask again. Aku tak akan jawab macam mana aku boleh dapat nickname. It is too complicated.

No comments:

Post a Comment