Jul 16, 2014

MASALAH

So hai !

UPDATE :  Big fight! Aku gaduh besar sampai aku tak sedar tangan aku luka. Oh shit! Aku nangis gila-gila   sebab aku bengang, sedih, frust and whatever so on. It was pathetic. Dah la bulan puasa, penat kumpul pahala, topup iman. Hilang sekelip mata. SIA-SIA ;(

Ibu ingatkan aku untuk istighfar and she said “syaitan suka tau sebab kita gaduh. Dia tengah menang sekarang”. So I just need to calm myself down.

Kau tahu, “enjoy all your problem” kira macam satu bisikan konspirasi. HAHA !

Every solution has a problem. Jauh dalam hati, where our wisdom lives, we know that problems are good for us tapi kita selalu menyetankan masalah-masalah kita ke arah darjah yang sama situasi macam banyak hantu berkeliaran waktu malam. So, kalau kita tak setelkan waktu siang, we tremble over them at night.

Kalau ulat buku mungkin kenal Richard Bach, penulis buku Illusions, dia mention “Every problem in your life carries a gift inside it”. Yup, semua tu betul tapi kena set pemikiran kita ke arah tu atau the gift will never appear.

So, ini pandangan aku.

Kalau kau nampak  problems kau tu seolah-olah sumpahan, motivasi yang kau perlukan atau cari dalam hidup akan jadi susah nak jumpa.

Kalau kau belajar untuk terima masalah yang bakal kau hadam, then your motivational energy will rise.



No comments:

Post a Comment