Dec 13, 2016

Money.

13/12/2016
TUESDAY

Money guys. Aku nak cakap duit ni lagi dahsyat dari racun.
So for today, hmmm aku nak cerita pasal manusia dengan duit. Ade setengah orang anggap duit ni tuhan, you can do anything or everything with money. Aku tak suka duit, bukan aku tak suka orang belanja aku makan. Thats different. Bila kau datang dari family yang mampu, things got complicated on its way. Hal family aku tak boleh bukak. Itu aib aku jugak but aku benci orang yang fikir duit tu segalanya.

Macam idioms cakap, "money cant buy hapiness" then dorang cakap bagi aku lah duit tu, macam macam aku boleh buat dgn duit.

Really? Aku yg ade duit pon tak bahagia 24hours. If you think money can help you. Answer me. In what way?

But basically, aku takde masalah dengan duit. Kalau boleh taknak pon. Aku tak pernah bergaduh pasal duit dengan orang luar. As for today, things got bad. Just sebab mulut manusia.

Recently, ade kawan aku ajak makan, since aku tak bawak duit but still ade niat murni nak teman dia. Mula ingat nak balik je, sekali dia cakap "pakai duit aku dulu la, ok?" See. Dia nampak beriya nak aku teman dia. So end up, aku hutang dia Rm5.

So hari ni, dia mintak duit dia. But time tu, aku takde cash. Yela, first class after weekend. Aku cakap "nantilah, aku tak keluar duit lagi" so time tengahari aku withdraw duit. Suddenly, housemate aku bagitahu aku yg dia ckp aku taknak bayar duit dia. What the f*ck? Serious shit, aku just cakap yg aku tak keluar duit lagi. Nanti, NANTI which obviously means NEXT TIME. Bukan taknak bayar.

Bila aku tgk wechat, ahhh no wonder. Your weekend are so well spent rite ? Pergi makan baskin robbin, makan sushi in the middle of hectic weeks. Then bila malam, kecoh nak siapkan kerja sampai soalan survey tiru group lain sebijik sebijik. HAHAHA

At least, kau ade back up money. Kau keje part time. Eventhough kau selalu merungut, duit gaji habis. Nak bayar duit motor, duit rumah and so on. Then, aku ni ape ? Parents aku tak support aku nak keje part time. Dorang cakap kita mampu, belajar lah dulu. Aku siap bergaduh lagi sebab nak keje part time. Duit motor? Are you kidding me! Aku bawak kereta! Duit minyak lagi double dari duit minyak moto kau. Duit rumah? Habis kau ingat aku duduk asrama ke.

Sorry but not sorry, aku tak suka orang macam tu. Bila dia cerita kat orang yg KONON aku taknak bayar duit dia tu. Aku nak tahu gak ape motif dia?

Woah bila aku baca balik, dahsyat post ni ! Im letting everythings out. Aku memang bengang sebab aku tak suka duit. Thats why. Bila kawan aku mintak pinjam dua tiga ratus, aku bagi je tapi aku takde lah nak tuntut banyak kali. Aku cakap its okay. Take your time. Aku bagi sebab aku percaya jugak tapi kalau orang macam yg kat atas tu mintak. Sorry.

No comments:

Post a Comment