Jan 8, 2015

Introvert atau Extrovert ?

so untuk sem break kali ni, 6 MINGGU. How i spends the holidays ?

ENTAH.

I've started to read, Maybe membaca tu hobi aku. Aku sendiri tak pasti.
Basically, it is part of my daily routine. 
Aku bukan suka tapi aku minat. Minat dengan suka tu bukan sama ke ?
Well, eventually, it is not. 
Kau boleh rujuk kamus dewan bahasa kalau tak percaya.
Don't google. 
There will be many disputes understanding.

Aku beli satu buku yang banyak outstanding review dan prominent cover.

'Quiet' written by Susan Cain

Buku ni dia ceritakan seseorang yang introvert. 
Buku ni bagus sampai mempengaruh aku untuk jadi seorang yang introvert. 
Malangnya, ada orang yang tak tahu menahu pasal introvert lebih dalam cuba nak pangkah aku. Katanya jadi extrovert lagi bagus.

Jadi, are you an introvert or an extrovert ? what it means for your career ?
Here is something that hit me recently. 
Aku terfikir apa yang menjadikan seseorang tu introvert atau extrovert?

  • Extroversion relates to how outgoing someone is
  • Introversion is the same as being shy
Aku rasa tu persepsi orang ramai. That was my first thought too.
 Obviously, after a quick reading, that thinking was way off.
Dengan membaca blog aku, you will never get the answer.

For you to earn it, start reading.

No comments:

Post a Comment